Sunday 14 April 2024


































Tonkraft 1975-76
Levande Musik Från Sverige
(Live Music From Sweden)

The second in the series of these Swedish compilations.
Ripped and remastered in glorious mp3 format.
Numerous clicks and pops were removed.
I want Steely Dan fans to try Ton Kraft.
I'd add "and vice versa"
but I suspect by the time you're mainlining Ton Kraft
you've already decided if you like Steely Dan or not.
This album is brilliant and all I know of these artists.
There are many I'd like to research further.
regards
Titus

Den andra i raden av dessa svenska samlingar.
Rippad och remastrad i härligt mp3-format.
Många klick och poppar togs bort.
Jag vill att Steely Dan-fans ska prova Ton Kraft.
Jag skulle lägga till "och vice versa"
men jag misstänker när du håller på med Ton Kraft
du har redan bestämt dig för om du gillar Steely Dan eller inte.
Det här albumet är lysande och allt jag vet om dessa artister.
Det finns många jag skulle vilja forska vidare på.
Hälsningar
Titus

01 John Holm – Svarte Kungen
02 Kolossos Sandaler – Fantomen Kräks
03 Norrbottens Järn – Jag Och Du
04 Doggers Bankar – Ska Vi Ta En Promenad
05 Omlopp – Om Du Visste
06 Första Förband – Venceremos - Vi Skall Segra
07 Fläsket Brinner – Barbarella
08 Elda Med Höns – Masrallyt
09 Östan Sol, Västan Måne – Galadriels Sång
10 Eldkvarn – Holberg Hotel
11 Kornet – Lyrisk Olåt
12 Vargavinter – Melodier Från Kina
13 Kjell Höglund – Jag Hör Hur Dom Ligger
Med Varandra I Våningen Ovanför
14 Iskra – Amadinda
15 Guran – Diamant Och Tjusigt Glitter
16 Trettioåriga Kriget – Mina Löjen
17 Kapten Krok – Positifvisa
18 Resa– Umbare Dingao

No comments:

Post a Comment